2009/11/29

Hela vårt land i vinterns glitter


















































Nu blir det hemma-hos igen nästan men jag har möblerat om sedan R kom upp med ett av våra bord från Kalmar. Jag inhandlade en bänk att sätta skivspelaren och skrivaren på och en pinnstol, som någon hade målat rosa och vit, på Erikshjälpen igår. Det blev ganska trångt men jag har ett bord att sitta och plugga och äta vid om jag vill. Och adventssaker har smugit sig fram. Nu ska jag katalogisera och klassificera böcker.
(Verner von Heidenstam - Gustaf Frödings jordafärd)

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Åh, jag vill se "En kärlekshistoria". Roy Andersson, eller hur? Jag såg "Du levande" förra hösten. Den var konstig och fin, precis som de filmer jag brukar gilla.

Loa sa...

jag gillar din blogg.
och jag älskar dessa två bilder! Väldigt inspirerande :D Blir väldigt sugen på att själv sätta upp mina fotografier!