2010/01/07

Morgondagen med sorg och gråt, vi skratta åt

































































































Topp 3 2009 lyder:

Böcker jag läste
Kvinnor och äppelträd av Moa Martinsson, Juloratoriet av Göran Tunström, Tio små negerpojkar av Agatha Christie

Låtar jag lyssnade på
I gotta find peace of mind av Lauryn Hill, Johanna av Röda Bönor, Kärleksvisa av Allan Edwall

Filmer jag såg
När Domus kom till stan av Anders Wahlgren, Midvinterduell av Lars Molin, Järn 3:an av Kim Ki-duk

Årets händelser
Flytt från den balkonglösa lägenheten i stökiga området till en lägenhet med riktigt
kök, två uteplatser och en med en trädgård
Mammas och min sommar i stugan med tidiga morgondopp när dimman låg tät på sjön
Början på bibliotekarieprogrammet i Växjö, flytt med allt vad särboångest
heter men med massor av nya bra människor

Årets köp
Dubbelsäng med stor snirklig sängram
18-200-objektivet till kameran
Alla tygskor som jag gick runt i tills snön blötte ner dem

Årets minus
Att efter fem år helt plötsligt nedgradera sitt förhållande till ett distansförhållande
Tentan i Bibliotek brukare samhälle I som förhoppningsvis ska sluta förfölja mig
Allt rygg- och nackont av för mycket hängande över böcker, datoranvändande och målning
av ytterväggar

Årets bilutflyktsställen
södra Öland
Mönsterås
Karlskrona

Årets smått pinsamma tv-program jag fastnade i
Bonde söker fru
Sjön suger
Halv åtta hos mig

Årets resmål
Kefalonia
Kreta
Wanås konstpark med reunion av Sarvam Kultur

Bilderna ovan är årets bästa flickfavoriter av användarna Pablo Salvador, Hans Söderström och Terese Wallbäck.

3 kommentarer:

räven sa...

vilka himla fina bilder du hittat!

Anonym sa...

Du är väl för fin.

Hanna sa...

tack! tänkte jag säga om bilderna men jag har ju inte tagit dem. så mer: ja eller hur.