2010/05/19

Han som ser ut som en idiot och vet om det köper kondomer


När jag satt i frisörstolen med folie i håret och en Elle instucken i handen, läste jag om någon som hade bilden från insidan av konvolutet på Leonard Cohens album Songs from a room som en måttstock när hon inredde. Hur fint var inte det? Såhär ser bilden ut. I höst när jag åker till Hydra vill jag hitta hans hus. Jag borde tänka mer som hon i tidningen. På mitt soffbord samsas vitsippor och blåbärsris i ett coca cola-glas men jag längtar ut. Mest av allt vill jag att L ska komma hem och att vi ska sitta lutade mot slottsmuren i kvällssolen med varsin ljummen folköl och kanske några vindruvor.

deras liv är en finsk tango men det brukade vara punkrock
(Bear Quartet - Tuna)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad fint! Ska du på någon av hans konserter i år?

Ps. Mail är på g, ska bara tenta statistik. Kramkram!

Rebecka sa...

Pojkvänssaknad är bland det sämsta. Får jag förresten fråga en sak? Var kommer alla dina fantastiska rubriker ifrån?

Rebecka sa...

Jag brukar också undervärdera campus, men så här års är det faktiskt ganska bra att bo här. Ja du, just nu är jag nästan bara hemma och på bibblan (skriver b-uppsats). Jo, jag är ofta på Tufvan och fikar på söndagarna också. Det är konstigt att vi inte har sprungit på varandra så mycket!

Jaha, jag tänkte att det var något sånt men alla citat tycktes passa ihop så bra. Vad roligt, nu var jag tvungen att markera texten och leta efter de vita orden. Haha!

lovisa/polichinelle sa...

vilken otroligt fin hårfärg!

Linnéa sa...

Vad är det för något bakom dig, det där med fåglarna? Känner igen det så väl men vet inte varifrån. Fint är det i alla fall. Precis som din blogg :) / Linnéa

Lonesome Mama sa...

fin som snus, eller egentligen är inte snus fint, det är grymt snuskigt, men snygg är du!

... sen saknar jag min man grymt mycket också, hatar att sakna