2010/06/02

Madonnaleendet faller från hennes ansikte och läpparna blir ännu smalare

sinking house, wanås

Idag var min sista second hand-onsdag i Växjö. I vanlig ordning var uppklädda tanten med stor peruk på bussen, fast idag hade hon bytt ut den bruna burriga peruken mot en om möjligt ännu större svart. Till det pumps, strumpbyxor, kjol och glansig jacka av plast. Varje gång hon maniskt ler visar hon båda tandraderna. På fredag stänger jag av frysen, packar ner kläder och böcker och tar sommarlov. Snart kommer mitt beste ven till stan! Jag kan knappt bärga mig. Ofta leder min längtan till antiklimax, men det är skönt att ha någon att längta efter som alltid motsvarar ens förväntningar.
(Maria Wine)

5 kommentarer:

Linnéa sa...

Fint skrivet. Vad vore livet utan längtan? Måste säga att jag älskar dina rubriker, kanske har jag sagt förut men det tål att sägas igen :)

Lonesome Mama sa...

♥ Klart jag tar emot tips, det är det bästa jag vet och denna flickr är ju helt ljuvlig! Jag blir helt salig, TACK!

Hoppas du har ett fint sommarlov, har du något sommarjobb förresten?

Linnéa sa...

Sv: Tack så otroligt mycket för dina tips! Kristina Lugn är faktiskt en av mina egna favoriter, hon har något alldeles extra. Och du, be inte om ursäkt för ditt "övernörderi", var glad att du har något du brinner för istället. Nörderi är oftast bara jättebra :)
Tack igen! / Linnéa

räven sa...

i augusti tar jag vägen till stockholm men innan dess är det rätt oklart. det blir väl lite växjö, lite kalmar och lite annat antar jag!

Rebecka sa...

Jag brukar också se henne!