2010/08/15

I saw you, Walt Whitman, childless, lonely old gubber, poking among the meats in the refrigerator and eyeing the grocery boys

las vegas

venice beach

hollywood

somewhere between gran canyon and las vegas
Inatt spelade studentgrannar We're not living in America, den där låten jag alltid har hatat, jag är visst sorry. Nu har uteplatsen ersatts av loftgången, en ensam stol utanför dörren, extremt hög musik ur någons fönster, jag har aldrig hört en bra svensk hiphoplåt. Försöka att inte göra för många cappuccino om dagen, hitta knäckebrödssmulor i sängen. Ha herrdeo under armarna, en visdomstand som skaver hål i kinden, en Agatha Christie-deckare med nittiotalsomslag. Nittonhundranittio. Ha bersåmuggar att sälja, uddaporslin från femtiotalet, bakelitbestick, röda pumps, bli rik och åka till Venice beach. Min pelargon knäckte en gren i flytten. I morgon börjar mitt nya jobb, hoppas det är lätt tänker jag, fast man inte ska. Någon gång skulle jag vilja äta en mozarella som ett äpple. Jag brukar inte skräpa ner men här kastar jag fimpar rakt ner på asfalten som någon sorts hämnd. Man tänker för konstigt och för ensamt när man bor själv, detta är sista gången jag tänker bo utan R. Ikväll kommer jag inte ha ett enda ord att säga utom till mig själv.
(Allen Ginsberg - A supermarket in California)
i could drink a case of you and i would still be on my feet

5 kommentarer:

Rebecka sa...

Vill du bli min vän?

lisa sa...

Blir också gärna din vän åh eller brevvän ;). vackra bilder och text. lycka till i morgon. ska kolla på länken eller listan eller vad det nu är. ser spännande ut iaf. puss!

blygvink sa...

"Min pelargon knäckte en gren i flytten". måste skaffa mig en pelargon och vårda den ömt, måste lära mig beskriva kvällarna som du gör. du är så himla fin ju. synd att man inser det nu när det lite grann är för sent

Rebecka sa...

Tack! Ja precis, det är så jag tänker också. Klart du får! Vad sägs om att komma på fika när jag flyttat in ordentligt?

ina sa...

så många hemskt vackra bilder i din blogg.