2011/04/21

Och du själv, Kalliope

linnea

shuffling uno cards

linnea

Det blev en paus i allt uppsatstänk på grund av finbesök från Oslo. Vi hann sola på Tufvanängen och spela uno, göra av med pengar på stan, laga kycklinggryta och lite till. Nu packar jag min väska till tonerna av Mikis Theodorakis, blandar underkläder med Enkätboken, kamera med överstrykningspennor, hoppas jag får någon ro att plugga. Ikväll ska jag träffa finfina bästisar i Kalmar och sedan äta påskmat på tre släktkalas innan jag sätter mig på bussen till campus igen.

Dagens bästa mail kom för övrigt i morse från min framtida sambo: "Vi har blivit med lägenhet!". Så i höst du Lund, är det jag som kommer och bor hos dig. Och läser etnologi eller grekiska eller något annat som inte har med bibliotek att göra.
(Sapfo - 124)

1 kommentar:

felicia sa...

Tre släktmiddagar?! Herregud vad du får äta.

Härligt med Lund! Etnologi och grekiska låter riktigt spännande. Hur länge ska du ha uppehåll? För det är väl uppehåll du ska ta?