2011/05/06

När mormor rev sina bröstvårtor blodiga mot dom exklusiva uppslagsverken

Photobucket

Photobucket

Tack för peppande respons på förra inlägget. Jag tycker visst om klänningar än, men någon måtta får det väl vara på att dregla över andras fynd och tänka att man borde bli bättre på att köpa klänningar och visa upp, fast man är kamerablyg och nog borde vara vuxen nog att klara sig utan folks uppmärksamhet.

Dagens höjdpunkt var i alla fall när allra smartaste-roligaste-bästa Liv Strömquists (tillsammans med Jan Bielecki) bok Drift damp ner i brevlådan. Här ska läsas feministiska sexserier!
(Kristina Lugn)

7 kommentarer:

Rebecka sa...

Åh, Drift! Den har jag inte läst. Kan inte jag få låna den av dig sen?

Rebecka sa...

Woho! Jag har några andra serieböcker, om du vill låna. Prins Charles känsla, Jag är din flickvän nu och Hetero i Hägersten.

Rebecca sa...

Ibland har jag bara så svårt att printa ner orden. Men hade det funnits en gillaknapp så hade jag tryckt gilla. Det vet du.

emmely sa...

jag läser en bok nu som jag ska boktipsa om på bokcafé imorgon, genomresa av åke edwardson. om du inte har läst den så tycker jag att du ska göra det, det känns som om du skulle uppskatta den lika mycket som jag gör. kom liksom att tänka på dig nu när jag satt och läste. bara så du vet!

hanna sa...

hm, jag har inte hört om boken men nu hamnar den lätt på min att-läsa-lista. tack! personliga boktips är nog bland det bästa som finns.

Jeanette sa...

Måste bara säga att det var det konstigaste/roligaste rubriken jag läst. Vart kommer det ifrån?

Jeanette sa...

...eller ja nu i efterhand så måste vara från serietidningen kanske?