2011/06/11

We only said goodbye with words, I died a hundred times

110611

110611

Såhär har min ensamvecka på campus sett ut. Ett hörn i lägenheten på madrass, datorn på en stol och levande ljus som nattbelysning. Jag klarar inte riktigt att bo själv, glömmer bort att äta under dagen, hittar filmjölk på kvällen, får ont i magen. Undrar varför jag har haft ont i huvudet hela dagen, inser först på natten på att jag glömde dricka kaffe under dagen. Smular mjukostmackor på madrassen, lyssnar konstant på tankesmedjan, somnar med en klänning över ögonen för att få mörkt, vaknar sliten, bakfull och sur, tittar på film lutad mot ett iskallt element. Det är skönt att vara hemma i Kalmar igen och dricka iste i kvällssolen på balkongen. Se bilder på mitt fina rum i Lund, peppa järnet, åka på Ölandsutflykt redan i morgon, somna i en riktig säng. Hej då Växjö.
(Amy Winehouse - Back to black)

3 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

jag har en vecka kvar på campus, sen vet jag inte om jag kommer tillbaka. det känns.

Rebecca sa...

Men hipp hipp hurra för Kalmar och Öland! Tycker att vi ska ta en utflykt eller picknick i parken snarast!

Lovis sa...

Välkommen till Lund! Spännande att du har lägenhet redan!