2011/08/22

Ate ice cream in a desert dream and got lost in father singing



Saker jag har gjort sedan jag flyttade till Lund: haft besök, spelat kort, druckit alla färgers vin, beundrat min sambos korthus-skills, varit i Malmö, trängt mig fram långt på Cocorosie (och återupplivat min gamla crush på universums coolaste brud Bianca Casady), ätit falafel med sanslöst stark sås, gått på 78-varvs-svartklubb, sett tremanna-jazzband på gitarr, bas och tvättbräda, suttit på tak och tittat ut över Mårtenstorget, tittat på IT Crowd, inte sovit, gått omkring, missat Hoola Bandoola, sett Sven Taxi komma cyklandes samtidigt som han gjorde indianljud, gått förbi street church två gånger men blivit ignorerad och inte erbjuden varken bibel eller bibelcitat, ätit mest soppa och fil, spelat tågspel, kunnat sova sjukt länge och trivts oförskämt bra i mitt nya rum. Hittills: höga betyg till Skåne.
(cocorosie - lemonade)

16 kommentarer:

Hanna sa...

det låter som att du har använt dina dagar väl :) jag såg också cocorosie, det var så himla magiskt tyckte jag!

felicia sa...

allt väl i skåne alltså. skönt att höra!

Sofia sa...

Svårt att toppa hörrudu.

Anonym sa...

MEN JESUS!! Du har varit på samma 78-varvsklubb samtidigt som min bror! Haha, han la upp en nästan exakt likadan bild som du! Men gud, det är ju läskigt. Bara nagra dagar efter att vi åkt från Malmö. Gud vad stalkigt! Snart ska jag skriva ett mail. Ska bara sluta semestra. Fint att du har det fint. Pussokram från stalker-Lisa

Anonym sa...

Var tvungen att granska brorsans och din bild, om man ser till vinkeln ser det ut som ni stod bredvid varandra..! Gud vad knäppt /Lisa

hanna sa...

lisa: men herregud!! vad sjukt. fast jag blir ändå lite lättad att du inte var där, tänk om vi hade missat varandra! men vad konstigt ändå! det var ju bara kanske trettio personer där.. jag tror dock inte att jag pratade med så många okända, inte ingående åtmistone. jag minns att jag pratade lite med någon som jobbade som landskapsarkitekt, men jag tror inte att så mycket mer blev sagt än så. lova att säga till nästa gång du kommer hit!

Rebecka sa...

Låter himla lovande! Tisdag, onsdag och torsdag kvar bara, sen beger jag mig också söderut.

Rebecka sa...

Åh, jag vill komma och kedjeröka med dig på din balkong. Vilken ohälsosamt trevlig sysselsättning!

hanna sa...

lisa: jag kan inte riktigt släppa det här. hur ser din bror ut? det vore ju sjukt coolt om jag kunde känna igen honom!

Anonym sa...

Nä, så himla sjukt! Och häftigt. Tror han känner de som spelar och vi pratade till och med om dem i helgen. Att egentligen spelar de punk. Gud! Jag blev helt skakig när jag såg bilden! Haha. Tänk om vi hade varit där också!

Här är en bild på honom! Han är inte landskapsarkitekt, utan svetsare faktiskt. Och lite drygt 30 år, typ 1.80.

http://www.flickr.com/photos/38027666@N02/5693770741/in/photostream

Nästa gång säger jag till! Hade helt glömt att du bor där ju!

Ps. tips om du inte varit där, loppisen på drottningtorget (tror jag) på söndagar i Malmö. Jesus vilka fynd jag gjorde!!!

/Lisa

Anonym sa...

tänkte att du skulle gilla det här:

http://26.media.tumblr.com/tumblr_ljs6x8i1eD1qevjhwo1_400.gif

hanna sa...

jag tror inte jag känner igen honom fast å andra sidan var det många kortklippta killar med svarta glasögon och mustasch :)

åh tack för tipset, jag har ganska dålig koll på malmö än så länge. hörs snart! hoppas jag.

hanna sa...

åh tack snälla anonym. made my day! som i övrigt är sjukt kass. dwight kan man alltid lita på.

David sa...

Jag gillar att du är konsekvent i ditt Sven taxiande.

hanna sa...

javisst. det är en stor händelse i mitt liv! och i ditt med, det vet väl jag.

Magda sa...

Det låter fantastiskt.