2011/12/21

Jag hade svalt en såg, blivit scientolog, skaffat barn med en psykopat

last christmas

last christmas

last christmas

Förra året vid den här tiden hade jag precis flyttat in i en stor lägenhet tjugotre mil härifrån och jag trasslade in mig i julbelysningen. Hundra tusen miljoner saker har hänt sedan dess och nu åker jag hem till päron och katt. Kramar om mina bästa fina vänner, töjer ut magsäcken för att få plats med julmat, dansar och dricker öl på juldagen, byter hårfärg och sånt där man gör när det är jul och man befinner sig i sin hemstad. Inser att jag inte har spenderat mer än ett två-tre nätter i sträck i mitt hemma-rum sedan jag var sexton år och funderar över hur jag ska klara tio dagar. Tänker i nödfall bädda ner mig under täcket med six feet under, klovn och how i met your mother. Och choklad.
(The Bernadottes - Utan impulskontroll)

7 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

Älskar verkligen ljuset i sista bilden. Och du är den kanske femte på kort tid som talar gott om How I Met Your Mother. Man kanske borde ge det en chans...

Rebecka sa...

Hojta till när du är tillbaka för då måste vi ses! Faktiskt!

Anonym sa...

Scientolog, det låter inte bra..det brukar sluta med ett tömt bankkonto......

hanna sa...

anon: tur då att jag har impulskontroll!

Anonym sa...

Det var skönt att höra. Först trodde jag att du hade trasslat in dig i Scientologins irrläror.
Glömde säga att det var väldigt fina foton med ljusen.

hanna sa...

tack anonym! vem du nu är.

felicia sa...

Du är så fin du, Hanna. Dina texter talar till mig på ett så speciellt sätt, kan inte riktigt förklara hur. Hoppas du har en bra jul och att du fixar de här tio dagarna i föräldrahemmet nu!