2013/10/03

Av gyllene ormbunk och pälslen sten

MHM_1131003135357

MHM_1131003135611

MHM_1131003135815

MHM_1131003140123

MHM_1131003140330

MHM_1131003140630

Saker jag har gjort under sensommaren och tidighösten: stått uppe på en Akropolisklippa och blickat ut över grekiskt hav och klippor, varit på romska delen St Pauli kyrkogård där en grav kan vara lika stor som en kolonilott, gjort det till en tradition att åka slänggungan på Malmöfestivalen (samt blivit medtvingad upp i en karusell där jag var övertygad om att jag skulle dö och där en tändare i min ficka trillade ut nästan på en barnfamilj), levt dålighetsliv på festival i småländska skogar, varit i en affär som innehöll drivor med glas och porslin, gått på promenad med mina favorit-Villysar.

Bra saker med hösten: de nya färgerna på löven utanför balkongerna, alla kastanjer som regnar ner, att vi får en inneboende till vår tvåsamhet, alla billiga ställen jag ännu inte ätit mat och druckit öl på, att Malmö aldrig tar slut, att jag är ledig minst två dagar i veckan, chilimajonnäsen på sushin en dag i veckan minst, att vi har tjugosju växter i lägenheten, att det mesta är fint.
(Harry Martinsson - Den förtalade mossan)

4 kommentarer:

Malin Aurora sa...

Så härliga bilder!

Vicky sa...

alltså aaah så mycket fint. speciellt glasen. blogga mer!

Carita Liljendahl sa...

Kul att hitta hit igen. Ändrar länken på min blogroll också till blogspot-adressen för jag insåg att du inte är på papper.fi längre :-)

När Annie fotograferar sa...

Häftiga glas! Och fina bilder.