2011/05/11

De har ryggsäckar på ryggarna som liknar fåglarnas pucklar

haverdal

110511

110511

cherry blossom

Vi tog en sväng till Halmstad över lördagen. Tog ut farmor till sitt Haverdal, fick henne ut på utsiktsplatsen på Skallberget trots hennes 92 år. Jag fick Kärleken i Julia Anderssons liv i försenad födelsedagspresent, tänkte att den nog är bra. I måndags gick vi flera varv runt stan i Kalmar och frågade "ursäkta, skulle du kunna tänka dig att fylla i en enkät om biblioteken i Kalmar?" till vi blev hesa och fick blåsor under fötterna. Idag ska vi mata in 154 enkäter i ett statistikprogram, om två veckor ska vi ha gjort en analys av eländet och sedan flyttar jag till Norrliden igen. För en stund.
(Moa Martinsson - Motsols)

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Så himla fina bilder. Havet alltså. Jag tror inte att själen mår bra om den inte får tillbringa tid vid havet emellanåt.

Vi borde verkligen fika snart. Tusan att vi ska vara så upptagna båda två, haha. Men nästa vecka kanske?

blygvink sa...

jag älskar kärleken i julia anderssons liv! utan någon som helst förklaring. det kanske är stämningen. jag ska svara på dina frågor. men jag gör det nog i nästa inlägg.

Sofia sa...

Jamen visst, sociala medier, konsumtion och skräpkultur äter upp människornas fokus. Det fokus som vi helt klart många gånger hade behövt lägga på viktigare saker. Att reflektera till exempel, eller att gå i skogen. Du, jag blev helt obeskrivligt glad av din kommentar. Min "blogg-självkänsla" är inte heller direkt av astronomiska proportioner så jag suger verkligen åt mig vartenda ord, och dina ord känns verkligen. Du verkar vara så himla lik mig själv i mångt och mycket och jag hade älskat att ta en femtimmarsfika med dig och diskutera proletariatet, katter och böcker. Och Turid och Melanie.
Haha nej, att blogga om klänningar och skor är sannerligen ingenting för mig. Jag gillar kläder men jag blir så ful på bild. Jag fyller ut med katter istället.
Jag hoppas verkligen att du blir nöjd med din uppsats! Jag förstår hur det måste vara just nu (har en karl som sitter i samma gyttja och ångest). Vi kan diskutera en annan gång :) Kram på dig, och tack!

Emma sa...

Beautiful photos, the first one is just magic :-) Have a nice weekend