2011/06/26

Fly fort över askfältet och försvinna i det upprivna molnet







Fler utflykter till Öland. Det blommar fortfarande vallmo i vägkanterna, vi lyssnar på Zombies och Zeppelin i bilen, allt ljus blir gult genom solglasögonen. Vi grillar i hamnen vid en stängd fabrik, ett enormt vindkraftverk skuggar oss när det snurrar. Jag vet inget om hur saker kommer att bli snart, men jag vet att om sådär tio år vill jag sitta på en trappa på Öland, röka cigariller, fortfarande inte ha klippt mitt hår och titta ut över havet.
(Ulf Lundell - Nån gång ska rösten)

7 kommentarer:

lisa sa...

underbart och vilka härliga somriga bilder!

Hanna sa...

så himla vackra bilder.

felicia sa...

Du förtrollar mig verkligen med dina bilder Hanna. Det finns så många duktiga bloggare där ute, och de flesta bloggar jag läser är grymma fotografer. Men dina bilder är det något speciellt med. Jag minns första gången jag kom in här förra sommaren, och jag kände det direkt i magen. Jag blev helt lycklig när jag såg att du var bosatt i växjö. Jag vet inte hur du gör, bara att du gör det fantastiskt bra. Det är alltid något, ja, mystiskt och magiskt med just dem. Du är verkligen en av mina favoritbloggare! Hoppas du har det bra i kalmar. kram.

malin/lokalresan sa...

Första bilden!

M sa...

första bilden. <3 din blogg är fin.

Maria sa...

du tar så underbara bilder!

andreas sa...

älskar första bilden