2011/08/30

America when I was seven momma took me to Communist Cell meetings

abandoned house, brusehult

brusehult window

Nu har jag gått två dagar på etnologi-kursen, som kanske är den mysigaste kurs jag har gått. 16 deltagare, en föreläsningssal som ser ut som någons mysiga vardagsrum i en gammal tegelvilla, fler kursböcker på biblioteket än kursdeltagare och kurslitteratur som känns som något jag skulle kunna läsa på fritiden för nöjes skull. Husen i stan är gamla och hur fina som helst och vädret är höstigt med sol och regn. Jag samlar alla mina höstigaste låtar i en playlist och peppar på popklubbar som vet vad Sarah records och c86 är. Lund är nog bäst ändå tänker jag.
(Allen Ginsberg - America)

5 kommentarer:

Rebecka sa...

Lund är så himla bra. Du, på söndag är det bakluckeloppis vid någon lekplats i eller vid stadsparken. Jag tänkte dra dit och kika lite, kom du också!

blygvink sa...

det är klippor från den lilla ön åstol på västkusten som vi var på i sommras. men det finns mycket fina klippor i karlskrona med. ge mig din höstlista är du snäll. eller kan jag sno den själv på din spotify?

Magda sa...

Du har bra musiksmak du med verkar det som. Och vad fina dessa bilderna var.

Patrik Petersson sa...

Så fina bilder D

Emma sa...

hej! jag har precis hittat din blogg, hemskt vad fina bilder du tar :) jag bor också i Lund, så därför undrar jag om du har lust att fika någon gång? kram