2011/09/07

Because what is simple in the moonlight by the morning never is

shoreline

window in fagerdal

Nu står allt jag inte får plats med i Lund i fyra flyttkartonger och tre papperskassar i ett förråd. Mamma skickade ett mail: "jag visste inte att du hade så mycket kläder och böcker och prylar". Inte jag heller. Jag går från förkyld till halsfluss till förkyld till vätska bakom öronen och lomhördhet och rekommendation att äta femton kortisontabletter på en gång om inte trumhinnorna ska spricka på planet till Grekland. Dit jag längtar så jag går av. Där jag ska se vita hus, lyssna på grekiska ord, dricka iskalla frappé, gå runt i gränder och ligga och läsa på en obekväm soffa på däck på någon färja mellan öarna. Inte tänka på vad som varit utan vad som är.
(Bright Eyes - Lua)

7 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

finaste conor och finaste lua. gud vad jag spelat den genom mina dagar.

Patrik Petersson sa...

Sv. Tack själv :D

Candy sa...

Älskar den låten som du citerar i rubriken. Conor. <3

Första bilden är superfin! Eller ja, den andra är också fin, men den första är definitivt min favorit. Sen låter det underbart med Grekland, hoppas det blir en fin resa. Njut av den så mycket du kan!

christoffer sa...

åh, fint!

och man tackar och bockar!

Hanna sa...

vackraste bilderna. jag känner igen det där med att ha på tok för mycket saker... krya på dig!

Nadine Flatt sa...

kommer definitivt kolla in här oftare! gillar dina bilder starkt!

emma sa...

åh vad fina bilder!