2010/06/28

Vi kunde ha det så trevligt på det höghusfält där vi bor

lilac

midsummer

staring at the lake

thrifted

himmelsberga

grandpa
Blandade bilder från senaste tiden. Hemma igen från Vimmerby och lägenheten är i total oreda men jag orkar inte tänka på det. Åkante! Jag tränger in mig på altanen bakom torkade krukväxter, vissna blommor, ett halvfullt askfat och en kortlek. Försöker med all tänkbar musik överrösta grannens enerverande P1 som står på dygnet runt. Känner mig nöjd med att ha Madicken och Emil i Lönneberga som kurslitteratur. Ägnar mig åt lite framtidsångest, den är mer som en molande huvudvärk än ett bälte runt halsen. Fingrar på min nya klocka som skaver lite. Borde måla naglarna, tvätta håret. Vi dricker kaffe och iste, röker och spelar kort till det blir kallt. Då går vi in och äter jordgubbar och tittar på Morden i Midsomer. Ungefär så.
(Kristina Lugn)

8 kommentarer:

Linnéa sa...

Låter som en bra sommarlovsdag!

Rebecka sa...

Åh. Så fina bilder.
(Javisst, låna listan du med. Jag hittade den på någons blogg.)

felicia sa...

Alltid lika vackra bilder, de är så levande!

Jag har läst genusvetenskap och litteraturvetenskap i växjö. I litteraturen hade vi en postkolonial kurs. Historia verkar kul. Vem hade ni i kursen? Jag hade Piia Posti, men jag undrar om hon inte bara har litteratur och engelska, men det kan ju hända att hon har någon i historia med. Hon är ganska tuff, men rättvis och pedagogisk.

felicia sa...

Alltid lika vackra bilder, de är så levande!

Jag har läst genusvetenskap och litteraturvetenskap i växjö. I litteraturen hade vi en postkolonial kurs. Historia verkar kul. Vem hade ni i kursen? Jag hade Piia Posti, men jag undrar om hon inte bara har litteratur och engelska, men det kan ju hända att hon har någon i historia med. Hon är ganska tuff, men rättvis och pedagogisk.

Linnéa sa...

Sv: Landet går före stan alla gånger! Jag är ofta ensam helt självvalt eftersom jag känner att jag behöver det och trivs i mitt eget sällskap. Gillar inte stora varuhus, gågator och andra ställen med mycket folk där jag inte kan gå i mitt eget tempo. Haha, nu låter jag som en enstöring som inte gillar människor men så är det inte. Så roligt att du gillar spellistan. Den plattan är helt underbar! Och tack för tipsen på dokumentär och bok, jag ska kolla upp det. Och du, överentusiasm är aldrig fel! :)
/ Linnéa

Linnéa sa...

Sv: Miranda är fint. Jag tycker ännu mera om Desdemona. Jag är uppväxt på landet utanför Uppsala, det är mitt hemma. Och jag har bott utomlands sedan jag hösten 2007 när jag började på musikhögskolan här i Köln. Så, det är musik jag håller på med, jag spelar trumpet skulle nog folk säga som känner mig. Men egentligen gör jag så mycket mer, i alla fall i tanken :)
Var är ditt hemma?

lovisa/polichinelle sa...

svar: ja, barometern precis. eller oskarshamnstidningen, men den är ju en del av barometern.

det finns en del badplatser i oskarshamn, själv brukar jag oftast vara nere i havslätt eftersom det bara ligger några hundra meter från mitt hus. gunnarsö är också fint, större än havslätt med tio meters-hopptorn om man är våghalsig. angående mat så har jag knappt koll längre, men gillar man asiatiskt så ska asian house tydligen vara gudomligt. äter man där så plockar man ihop sin tallrik och de wokar på plats. annars har vi väldigt många pizzerior, och ska du äta på en sådan rekommenderar jag tre vänners vegetariska oskarshamn special!

Candy sa...

Sjukt härliga bilder du!