2010/06/22

Sol går ned vid trastars sång och andeljuv musik

bläsinge sign

bläsinge
Jag insåg just att mina bilder ser helt annorlunda ut på alla andra datorer än min bärbara, mer gula och kontrastiga, inte alls som jag vill. Mina vardagar fortsätter vara umgängesfria ensamdagar. Jag funderar på att skriva en lista över aktiviteter att göra själv, men jag kommer inte på så många. Tvätta och lyssna på p3 dokumentär håller inte. Inte heller att lägga flera hundra kronor på reor inne i stan. Ingen ser ju ändå mina nya kläder. Idag avbröts ensamdagen av att vi åkte till R:s mormor & morfar och åt ragger med fläsk. Och ikväll åker jag till Vimmerby, jag ser fram emot kalla morgondopp med dimma på sjön och tv-fria kvällar. Jag har packat ner Astrid Lindgren-biografin och ett par av hennes böcker. Mitt sommarkursarbete ska nog handla om hur pigorna, som Lina och Alva, skildras i böckerna och om det överensstämmer med de övriga historiska skildringarna av tjänstefolk för hundra år sedan. Eller något sånt.
(Viktor Rydberg - Den flygande holländaren)

6 kommentarer:

blygvink sa...

jag gillar dina gula och kontrastiga bilder. bara så du vet.

Linnéa sa...

Dina bilder är fina. Och det där arbetet lät spännande. Mycket mer spännande än det jag måste kläcka ur mig på en vecka om Adam och Eva-myten och Haydns musikstycke Skapelsen.
/ Linnéa

felicia sa...

Jag tycker bilderna är väldigt vackra!
Ledsen för sent svar, men som sagt så jobbar jag ju så mycket och där emellan har jag lyckats lägga upp ett strikt schema över allt som ska hinnas med. Jag jobbar inom industrin nu i sommar, min pappa har kontakter så jag har sommarjobbat där i flera år. Inte världens roligaste, men jag har ändå vant mig nu och så är det ju slönt att ha något att fylla tiden med (och tjäna pengar).

Vimmerby låter fantastiskt! Hoppas du haft en bra midsommar så här långt!

Linnéa sa...

Sv: Tack för din otroligt fina kommentar. Det var så sant det du skrev. Och det är verkligen bättre att få ha upplevt vad det innebär att älska och kanske sen bli lämnad än att att aldrig få uppleva det alls.

lovisa/polichinelle sa...

svar: vet du, jag tycker faktiskt om oskarshamn. såklart har man ju haft sina tonårsperioder och hatat sin stad, men vem har inte det? alla småstäder är väl ofta liknande, men oskarshanm är något visst på sommarn. gotlandsfärjan som kommer två gånger per dag och lämnar och hämtar besökare ger rullians på kullerstenarna och man kan välja badplatser i alla väderstreck. fast vem är jag att ha en åsikt egentligen, jag är ju partisk. du borde åka hit och se!

Candy sa...

Åh! Den första bilden. <3