2010/06/14

Vid fönstret äter jag solens hårda bröd och dricker en klunk sval vind





Den senaste veckan har jag inte orkat sitta vid datorn mer än tio minuter i taget, har inte orkat svara på mail eller kommentarer som jag faktiskt vill svara på, har blivit matt bara av att se Facebook-loggan. Linnea är på hembesök från Oslo och snart far hon tillbaka, inte alls okej. Idag konstaterade vi att solen gassade och att hon inte hade badat i Sverige, så vi cyklade ner till havet och tog oss ett iskallt dopp. Sedan kom Emma och Richard från sina jobb och vi grillade och drack kaffe. Alla sommardagar borde vara som idag, med sol som skiner genom kaprifolen på uteplatsen och doft av kol och tändvätska. Jag återvänder nog snart till verkligheten, eller vad man ska kalla det. Om jag orkar.
(Sven Alfons - Målarens brev)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Jag upplever något likande, känner mig lite mediemätt. När jag får sommarlov tror jag att jag ska fasta från allt vad kommunikation heter ett tag.
Sv: Tack för dina fina ord. Om du kommer på vem det är får du gärna berätta det :)
/ Linnéa

Tall-Maja sa...

Jag fullkomligt älskar din fotokonst. Åh.