2010/07/25

Einstein kom fram till att vårt nuvarande universum är en svällande bubbla, och du vet vad det innebär








Nu är jag hemma från borta. Drömmer konstiga drömmar igen, inatt drömde jag om E och S, och jobbet som de hade som jag ska få. Deras sista dag och min första var samma, jag tog över kontorsstolen vid disken, de vände sig om, vinkade lite, gick in ett gult solljus. Sen borta, som för alltid. Vaknade klockan fyra av ett hysteriskt skrik som aldrig ville ta slut, utanför fönstret. Jag har aldrig hört ett sånt skrik förut, så fullt av dödsångest. Bestämde mig för att rusa upp och ut, men hörde en annan äldre kvinnoröst som ropade "Linda, vad håller du på med?" och slutligen tonade skriket ut. Förmodligen någon som flippat ur på fyllan eller tänt snett på något, men innan jag förstod det var jag helt övertygad om att någon höll på att bli dödad. Kanske var det så, mitt i gryningen. Jag låg och lyssnade efter skriket länge, någonstans mellan dröm och verklighet, men det som var skrik blev till måsars klagan och jag somnade om.
(Jack Kerouac - Den gyllene evighetens principer)

10 kommentarer:

felicia sa...

Vad obehagligt det låter. Men av bilderna att döma har du haft det allt annat än obehagligt. Jag älskar dem allihop, du är så bra!

Rebecka sa...

Tänkte just "fy vad obehagligt" och "himmel så vackra bilder", men jag ser att Felicia redan hunnit före med att skriva precis det jag menar.

felicia sa...

Jag kanske kan hjälpa dig lite med second hand. Om du tittar på min blogg under rubriken "secondhandguiden" så har jag skrivit lite om de flesta secondhand som finns i växjö. Jag flyttade över de inläggen från min förra blogg när jag bytte, så bilderna har fallit bort och jag har bara inte haft tid att ordna till det.

Förutom erikshjälpen finns det två st kupan. Den nere på industriområdet och en nedanför teknikum (den tycker jag är bäst). Sedan finns ju lindra som ligger mellan bike for fun och skåres, du vet när man svänger vänster från storgatan om du går mot stortorget, precis innan du gått över stora gatan till torget. Pantalong finns ju också, en mer handplockad secondhand, jättefin! Men sist jag var där stod det en lapp på dörren om att de är mammalediga så man får ringa och bestämma tid med någon av dem om man vill kika in. Den ligger hur som helst på norra esplanaden, vid gammla fängelset (om du inte är härifrån säger det kanske inte så mycket, men jag kan kanske förklara bättre om du vill). Sedan finns det nog någon till som jag glömt precis nu. Sen har du väl hört att fröken ö josefin ska öppna nytt i höst? Det får du inte missa!

lisa sa...

helt fantatiska bilder, men det där låter hemskt alltihopa. puss och vilken vacker header du har.

Karla sa...

Gud vad fina bilder! Har du tagit dem själv?

blygvink sa...

jag hade gärna trätt in i ett gulnat ljus och lite är det ju så, att vi försvinner för alltid, i alla fall från växjö, som det känns idag. kommer bara kännas jobbigt att åka tillbaka, vill ha det som är i mina minnen. hoppas ni fortsätter i samma anda som oss på UB. dricka vin i grupprummet och gömma sig i magasinet en bakfull lördag.

Candy sa...

Vilka bedårande bilder!

lisa sa...

sv:Tack så mycket!

räven sa...

glöm inte att rita teckningar och sätta upp på väggen i ert rum på jobbet!!

Lonesome Mama sa...

Alltså åh vilka bilder, älskar nyhavns bilden