2010/07/28

På spisen snarkar kaffepannan då och då med välbehag

Så fort det regnar börjar jag tänka på hur fort sommaren rinner iväg, att jag inte alls har hunnit göra särskilt mycket. Inte så många Ölandsutflykter som jag ville, inte så många bad, för många ensamma dagar med ett överfyllt askfat på uteplatsen, en enerverande granne ovanpå och x antal tvättmaskiner att tvätta, mest för att ha något att göra. När augusti börjar har jag fortfarande hela sommarkursuppsatsen framför mig (mästaren på att skjuta upp saker). Å andra sidan har jag framför mig: en vecka av att ligga på bryggan vid sommarstugan och betrakta sensommarljuset (som mamma och jag hävdar är gulare än det övriga sommarljuset), dagar då människor jag vill träffa kommer hem från långtbortifrån och introduktion av ett jobb som jag faktiskt längtar lite efter. Jag längtar dock inte en sekund efter övriga bibliotekarieutbildningen och kan inte förstå hur ett jobb som verkar så intressant kan ha en så ointressant utbildning. Hur som helst är augusti min favoritmånad, så det finns nog ingen anledning att stå vid fönstret och deppa.
(Gunnar Ekelöf - Blommorna sover i fönstret)

4 kommentarer:

Lisa sa...

<3. den där klänningen är så fin. ångrar att jag inte köpte den förut. ska du inte ha den längre någon gång så köper jag den haha! :D

vad ska du jobba med? (förutom att utbilda dig till bibliotekarie då.)

Lisa sa...

sv: najs att du hittade den på second hand istället. hoppas jag hittar den på second hand också någon gång :).

Låter som ett mysigt jobb! :) Jag gör mest ingenting, jag är sjukt rastlös just nu, har gått hemma i ett år efter gymnasiet, vilat upp mig och blivit helare i själen, mår mycket bättre i själen nu och vart fattig, iaf det här året haha. men jag ska plugga i höst i alla fall plugga upp mina betyg, på studieplus dit kan man söka när som helst, distanskurser och söka en massa jobb! puss

felicia sa...

Jag får också panik när jag tänker på hur snabbt sommaren försvunnit. Och sen ska jag jobba en vecka till om två veckor igen. Går du biblotikarie? Duå kanske du vet vem Aude Plathner är? Hon började i höstas, hennes mamma är biblotikarie på universitet. Men Aude hoppade av, för hon tyckte linjen var så tråkig.

Linnéa sa...

Så där tänker jag också mot slutet av sommaren. Liksom: jaha, bidde det inte mer, hann jag inte mer. Jag som hade sånna storslagna planer i början på våren. Så är det alltid.