2010/07/08

Han spelar på främmande instrument, någon sorts cowboylåt

through my bedroom window
Nu är det riktigt varmt, alldeles matt blir man. Jag vill inte att sommaren ska ta slut alls. Det gör inte så mycket att grannen ovanpå spelar sin p4/torrhostar i tjugominutersintervaller/har på nyhetssändningar från tv jättehögt dygnet runt på sin balkong eller att mina rosor har fått bladlöss, eller att jag är ensam för det mesta. Jag trivs himla bra ändå, fast jag önskar att alla jag tyckte om bodde här i stan. För här blir jag nog tills jag blir en gammal tant. Idag var jag på en loppis på en innergård i stan, men jag köpte inget, för igår packade jag två stora kassar att skänka till stadsmissionen och jag ska inte hålla på att köpa massa saker för jämnan har jag bestämt. Utom en jordgubbspaj med glass och kaffe till på Kullzenska förstås. Och en liter jordgubbar på vägen hem och en tågbiljett till Vimmerby och bensin till Ölandsutflykter. Men ändå.

I värmen passar det bäst med jazz, och att sticka emellan med en och annan visa.
(William S. Burroughs - 30 april 1997. Onsdag)

4 kommentarer:

Linnéa sa...

Du är helt klart min nya favoritblogg! Dina vackra bilder, de korta eftertänksamma texterna och dina superba rubriker! Ville bara att du skulle veta det. Och jag älskar spellistan! Om du vill får du gärna delta i omröstningen om svenskans vackraste ord på min blogg: http://tantnea.webblogg.se/2010/july/vilket-blir-svenskans-vackraste-ord-dags-a.html#comment
kram Linnéa

Rebecca sa...

Ät jordgubbspaj på Kulle med mig någon dag!

Gabriella sa...

Vilken härlig bild! Att hänga kläderna på klädstreck ute är en fin känsla. Och att ta in dem och de luktar vind. Vilken fin blogg du har!

Lisa sa...

jättefin blogg du har.