2010/07/15

Som vår broder Kerouac sa: allting tillhör mig för jag är fattig

patio sunset

growing chili
R odlar fem olika sorters chili och jag har precis kommit hem från Vimmerby. Finast var nog att arla morgon trotsa regnet och kasta sig i en tjugofemgradig sjö. Att bada i sjöar slår nästan alltid att bada i havet, fast det får man nog inte säga högt i Kalmar. Medan R är i stan och svirar ikväll sitter jag på uteplatsen och känner mig ganska skabbig. Konstruktiv som jag är, väljer jag dock att gå in helt i rollen. Tips om man vill vara white trash för en kväll: 1. Placera dig i ett miljonprogram-område. 2. Rök billiga cigaretter och trassla in aska i håret och på kläderna. 3. Ha otvättat hår och känn dig lite svettig och sunkig från dagens pressande i solen. 4. Bläddra i dåliga skvallertidningar, som Sofis mode eller någon fredagsbilaga och fnys åt de snygga människorna i tidningen. 5. Sätt på den allra pinsammaste musiken du kommer på. Saknar du inspiration: låna min pinsamma-nittiotalslåtar-jag-fortfarande-gillar-i-smyg-lista.
(Gregory Corso - Käre Villon)

3 kommentarer:

Linnéa sa...

Haha, bra inlägg. Ibland är det skönt att få vara lite skabbig, i alla fall om man är ensam hemma. Jag brukar drömma om att till fullo gå in i rollen som "dekadent" ibland. Dels för att det är ett så snyggt ord och dels för att det är ett ganska mystiskt tillstånd. Jag tänker mig att jag ska sitta på en uteservering, kanske i Paris, och kedjeröka och dricka rödvin och bara stirra rakt fram med tom blick, typ. Haha...
Sv: tack så mycket! :)
/ Linnéa

Emma sa...

Fina bilderna, roliga texten, härliga bloggen! Heja!

niclas sa...

kerouac är fin!