2010/08/29

In old crow hotels full of blue babes in pink dressinggowns

window deer
Det blir nog en ganska fin höst ändå. En lång Greklandsresa, massa bra böcker och filmer som väntar på att bli avnjutna av undertecknad samt långdragna kvällar och helger på bibblan. Inte i negativ bemärkelse, det finns trevliga sätt att slå ihjäl tiden i receptionen på: Tintin på franska, långa blogginlägg jag inte tar mig tid att läsa i vanliga fall och böcker som avslöjar att Lennart Hylands fru hette Tuss Slida. Och för första gången på kanske fyra år peppar jag på ett album-släpp, Belle and Sebastians. Jag har bara hört en snutt av en låt från deras kommande album, men det verkar ändå lovande. Även om de inte har gjort ett superdupermegabautabra album på tio år, finns det inget som värmer i hösten som Stuart Murdochs röst. Det får mig att önska att någon gammal indieräv kunde svänga ihop en gammal nostalgisk höstplaylist åt mig, befriad från electro (not that there is anything wrong with that) och allehanda moderniteter, men jag inser att det förmodligen är något jag får ta tag i själv.
(Jack Kerouac - Orlando blue 31st Chorus)

3 kommentarer:

Lonesome Mama sa...

ser så fram emot hösten!!

Lonesome Mama sa...

Sv: åh, hatten ska finnas på monki!

Lonesome Mama sa...

Du förresten har jag en liten tävling på bloggen, glöm inte att delta hörrö!