2010/08/26

Hade alltid fickorna fulla med knark och en själ av subversiva åsikter



Nya jobbet är hur bra som helst, man känner sig väldigt bibliotekarisk av att med ekande klackar gå över golvet med en bokvagn och sätta upp böcker i hyllorna. Kruxet är bara att jag måste stå ut med ett års tråkig utbildning till, fastän rastlösheten bara spritter i kroppen. Bara för att det om ett år förväntas att jag ska stå i kö till bibliotekariejobben så längtar jag efter tusen andra saker. Och jag vill ha dem nu, nu, nu! I det som är nu, just nu, ska jag åtminstone läsa sista kapitlet i min Agatha Christie-bok och försöka bli rik på mina tradera-auktioner.
(Kristina Lugn)

3 kommentarer:

Lisa sa...

ska kolla på tradera! det är alltid najs att sälja saker på tradera. underbara bilder. fint att du trivs på ditt jobb. bibliotekarier ser gosiga ut. har städat på biblioteket två dar i rad nu hehe.

Agnes sa...

var någonstans jobbar du? jag har också drömt om att bli bibliotikare, men mer sådär som i en film, sitta i hörn och läsa gamla böcker, lukta på sidorna och känna de tunna pappret mellan fingertopparna.
visst längtar man bort? så man kan dö ibland.

Linnéa sa...

Gud vad jag känner igen mig! Jag funderar på att försöka bli klar med min utbildning ett halvt år tidigare än vad det är tänkt, dels för att jag är så rastlös och dels för att jag vill har kvar lite csn till något annat. Detta är inte en särskilt smart idé om man som jag går en konstnärlig utbildning, men samtidigt tänker jag: Jag vill ju pröva att vara kreativ på massa andra sätt. Min utbildning är inte stimulerande för fem öre. Hm...
Sv: Tack så hemskt mycket för din fina kommentar. Jag kommer gärna och sjunger och spelar i Småland, det är svåra är bara att få till spelningar på orter där man inte känner folk.