2010/09/06

I'm not as sad as Doestoevsky, I'm not as clever as Mark Twain, I'll only buy a book for the way it looks, and then I stick it on the shelf again

sunrise 06:16

sunset 8:26
Jobb, jobb, jobb och lite skola. Och lite annat. Jag trivs bra i Växjö nu, kanske kanske stannar jag ett år till, eller mer. Om jag får behålla mitt jobb skulle jag kunna tänka mig att läsa ungefär hundra kurser till (helst inte bibliotekskurser). Om jag får R att flytta hit, kanske kanske. Annars åker vi till något varmt land och glömmer bort vintern. Jag trivs nästan alltid bäst när jag ser ett slut i sikte, jag vill aldrig att saker ska ta slut. Om två dagar tar min mor och jag vårt pick och pack (läs: våra ryggsäckar) och far ner till Aten och Poros och Hydra och Agistri, men just nu ska jag pallra mig iväg och rösta.
(Belle and Sebastian - This is just a modern rock song)

8 kommentarer:

Rebecka sa...

Lycka till med resandet och röstandet. Och hojta till när du är hemma igen! Kram!

räven sa...

jag är avundsjuk! jag vill också ha det där jobbet. igen. och bo i växjö. igen. önskar att jag hade stannat kvar och pluggat ett tag till

Lisa sa...

vackra bilder!

det låter underbart!

vad röstade du på? om man får fråga det.

Rebecka sa...

Sv: Leslie är mina grannars råtta! (Hon har en kompis också, men hon är lite livligare och fastnar inte på bild.)

Candy sa...

Åh, åh, åh! Den första bilden är helt magiskt vacker.

Linnéa sa...

Sv: Tack tack tack :) Kanske kommer det upp något att se så småningom. / Linnéa

felicia sa...

Men det var värst vad alla ska iväg då. Och så går man här hemma i Växjö. Men ha så kul och vila upp dig nu!

ellen sa...

åh. vilka fina bilder.