2010/10/12

Ibland måste jag dunka huvet mot kylskåpsdörren och ibland måste jag klippa sönder bröstvårtorna med svärmors manikyrsax







Såhär fin var hösten idag, helt utan photoshop. I övrigt hade jag dock gärna photoshopat bort den här dagen, särskilt den timmen mellan att ett hyresbolag sa att vi fick en lägenhet, att jag var hur glad som helst och smsade och väckte min framtida sambo och att hyresbolaget ringde tillbaka och ångrade sig, för det var visst någon annan som skulle ha den. Så jag gick hem, deppade, tittade på Fanny & Alexander, åt bara mackor under hela dagen, försökte hitta nya lägenheter, kokade över av ilska när jag såg att Växjö har infört någon hemsk policy att nya bostadsområden ska vara rök- och pälsdjurfria (antar att det har något med "Växjö - Europas grönaste stad" att göra, men jag kan inte förstå vad som är det hemska med pälsdjur, kanske kan vaktmästarna i området börja skjuta av kaniner och möss som lever i närheten för att garantera extra fräschör åt sina hyresgäster), försökte sova, drack kaffe för att slutligen matt stirra på tv:n resten av kvällen.

Kristina Lugn sammanfattar dagen perfekt.
(Kristina Lugn - Putte är så underbar)

5 kommentarer:

Lisa sa...

kramar på dig i massor. fina bilder åtminstone. <3

Linnéa sa...

Men åh, så trist med folk som ändrar sig så där. Hur som, Fanny och Alexander är bästa sättet att deppa på. Kristina Lugn - hur bra som helst! Sv: Nu tror jag länken funkar! :) Kram och tack!

Freja sa...

fy vad tråkigt med lägenheten, fattar inte heller grejen med att inte ha pälsdjur...jätteknasigt verkligen. Hoppas du hittar något nytt ställe snart!
tänkte bara säga att ditt bloggnamn är bedårande och att dina bilder är fantastiska!

felicia sa...

Men vad tusan?! Hur kan man göra så?? Vart hade ni tänkt att flytta? Och jag fattar inte heller det med pälsdjur. Visst, de finns de som är allergiska, men de tar ofta mediciner och dessutom är det ju inte som att djuren ska bo i deras säng. Är det inte bara väldigt trevligt med djur så länge de inte är sgressiva eller vållar skador?

blygvink sa...

jag hatar hyresvärdars skräck gentemot pälsdjur. är i skrivande stund även jag på jakt efter en lägenhet. men det ser mycket mörkt ut på den fronten, även i karlskrona. det har gått så långt att jag nu börjat titta på bostadsrätter. imorgon ska jag titta på en liten stuga, jag hoppas på den, även om det vore dumt att köpa stuga då man borde vara ung och fri.