2011/01/09

Som i ett spel av små tärningar djupt i ett tittskåp av mörker

hope for spring

Jag hoppar tillbaka till Blogspot igen, blir förvirrad av Tumblrs teman och allt html-meck för att få bilder att se bra ut, känner mig som en tjuv när jag rebloggar andras bilder och glömmer bort att ta egna bilder. Saknar att ha Blogspot som någon sorts fotoalbum, åtminstone för mig själv. När våren kommer ska jag fota upp min rulle som har suttit i kameran sedan i somras och bli förvånad av alla bilder jag glömt bort att jag tagit. Som på sjön utanför växjö eller på två ölandsfarare som vinkar till fönstrets spegelbild med stora solglasögon och varsin cigarett i mungipan. Tonfisksallad och tzatziki på en öde höststrand, rysa till när man sätter sig i bilen och lägger i backen.

Jag låtsas att det är vår med vitsippebilder och lägger till låtar med band jag aldrig lyssnat på förut i en spellista. Om någon vet något vårigt och läser detta, säg till.
(Gunnar Ekelöf - Sagan om Fatumeh)

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Det är lättare att kommentera allt fint du lägger upp här också! :) Jag dör lite av den här bilden till exempel. Känner nästan doften av vitsippa.

blygvink sa...

ja!!! jag kan kommentera! och det ska jag göra, mycket.

Lisa sa...

najs att kunna kommentera igen! :)

felicia sa...

Jag har varit i någon slags downperiod, orkar knappt lyfta kameran. Det kanske har med vädret att göra. Kul att ha dig här igen i alla fall!