2011/01/11

Som ett blommande mandelträd

110111

Tentaplugg i tråkig kurs, mensvärk, saknade poäng i flera andra kurser och ovanpå det urinvägsinfektion och penicillin. Jag säger inget mer om det. Vi har prylar som hade vi samlat på oss under ett helt liv och jag har klänningar som vore jag modebloggerska, därför säljer jag klänningar och kjolar och muminmuggar och skålar förmodligen i flera veckor framöver, håll utkik. Att vara snart tjugotre och känna att det bär emot att flytta för att man har så mycket möbler och porslin och småsaker, att längta efter att äga endast ett bord, en tavla och några pelargoner.
(Pär Lagerkvist - Som ett blommande mandelträd)

3 kommentarer:

Rebecka sa...

"Allt du äger, äger dig", tänker jag.
Och, jag har ett precis likadant förkläde, fast i andra färger. Och, vi borde fika snart, för det tycker jag vore trevligt.

Lisa sa...

kram på dig! du klarar det. krya på dig också.

felicia sa...

Usch ja, jag som är en sån samlarmänniska. Det är inte alls meningen, men de hamnar här ändå, och nu ska jag också på något sätt släpa med mit alltihop. Det kommer bara inte funka. Jag har ju vetat länge att du flyttar och sådär, men jag har ju glömt att fråga vart det är du flyttar! Krya på dig!