2011/02/17

Love is a crying baby, mama warned you not to shake

morning light

morning light

Jag tycker om att gå upp tidigt när solen skiner in genom fönstret. Precis nu började jag lyssna på Bright Eyes nya album och snart ska fackförbundet tala om för oss hur vår bibliotekarieframtid ser ut. Jag har börjat med ramen på ett nytt pussel. Igår lånade jag en bok om varför amerikanerna inte gör saker tillsammans längre, medborgarandan upplöses. Jag tror inte att Sverige är bättre. Efter nästa julafton vill jag vara på andra sidan jordklotet, hoppas vi har råd.
(Iron & Wine - Lion's mane)

10 kommentarer:

blygvink sa...

hej. jag har en pelargon nu. ville mest tala om det. och att jag vill komma och besöka dig i ditt och R's fina hem. gärna med sällskap av emmely. det hade varit en fin vårutflykt att se fram emot.

Rebecka sa...

Jag ska nog också börja lägga pussel. Ska vi fika snart?

niclas sa...

vad tror du om bibliotekarieframtiden då? jag har fått för mig att den blir mörkare och mörkare, och det är deprimerande. kanske går det att knyta an till det där med att medborgarandan löses upp

Sofia sa...

Jag är väldigt nyfiken på att höra vad fackförbundet sa. Jag funderar nämligen på bibliotekarieprogrammet i höst. Jodu.

Rebecca sa...

Oh, Bright Eyes. Finaste Conor. På måndag börjar jag praktisera på det dära favoritcaféet här i staden. Om du är i Kalmar någon gång då tycker jag du ska komma förbi och säga hej!

Linnéa sa...

Sv: Åh tack för de orden, det var fint att höra. Jag vet precis hur du menar, man känner sig lite tjatig ibland när man skriver bra tusen gånger. Du vet väl att jag älskar det du skriver och dina snygga bilder. Du är himla cool.

niclas sa...

7/10 låter ju ändå ganska mycket, tycker du inte? har du gått med i dik förresten? jag är ju klar med första året nu till sommaren, så det är ett tag kvar. utbildningen i borås är ju treårig

niclas sa...

alltså vi är ju egentligen sinnessjukt (och oroväckande, haha) många i våran klass, typ 70-80? jag har en sån där dik-broschyr nånstans, men det har inte blivit av att skicka in den. det fanns nån ersättning man kunde få från dem efter ett tag va? jag tror att det var färre som började programmet förra året även i borås, för jag tycker att det var rätt få BHS:are på introduktionen och sådär. och vi har nog tre hela år faktiskt

Rebecka sa...

Fika på torsdag kanske?

Hanna sa...

fantastiska bilder. jag gillar innehållet på din hylla massor.