2011/02/12

Vad skrika de gula ugglorna på tobaksladornas tak

kitchen

coffe and jigsaw puzzle

Den bästa stunden på dagen är när lunchen är uppäten och vi kokar upp vatten och rör ner några skedar snabbkaffe i någon av alla favoritkopparna. R sätter sig och jobbar och jag fortsätter pussla på mitt tusenbitarspussel och lyssnar på när Helge Skoog läser ur I en förvandlad stad, den näst sista i Mina drömmars stad-serien. Hur bra som helst. Ibland skiner solen över campus och ibland har snön smält bort och fast jag borde plugga sitter jag oftast tills det blir skymning.
(August Strindberg - Chrysáëtos)

6 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

åh. vilka fina fotografier. nu har jag en bättre aning om var du bor också tror jag!

Sofia sa...

Åh vad fint. Fin stämning också. Jag riktigt känner hur det känns att sitta där med kaffet och pussla.

den andra räven sa...

herregud vad jag saknar växjö och campus. eventuellt måste jag nog hälsa på där snart

Sofia sa...

Den här bakgrunden (gul med paisley-aktigt)var finast hitills, helt klart.

Hanna sa...

vackraste vackra köket. och så mysigt med pusselläggande.

Rebecca sa...

Vill bara komma och fika hos dig när jag ser det här. Så fint.