2011/03/06

Jag satt i fönstret och skrev sånger, med solen på varenda rad

Photobucket

released from school

Den bästa affären jag vet är Erikshjälpen i Vimmerby. Rutiga och blommiga klänningar och förkläden för några tior var, en väckarklocka som tickar förfärligt om man drar upp den och fina djupa tallrikar var bara en del av vad jag lyckades få ner i korgen sist jag var där.

Idag satt jag också och klämde på ett annat bra fynd, fast från Tradera. Jan Hammarlunds första skiva Befriade från skolan. På bilden sitter han och broderar på en madrass med bonaden Vägra skolplikt i bakgrunden. Skolsångens första vers tycker jag passar bra nu när jag är så trött på skolan att jag vill svimma emellanåt:

Från och med idag är ni befriade från skolan,
från och med idag är det slut.
Strunta i rektorn som trodde han fanns,
han får det nog bättre på hispan nånstans.
Och förresten är det era liv det gäller, inte hans,
nu går vi ut nu är det slut,
när solen börjar lysa, går vi ut.


(Här kan man höra den)
(Jan Hammarlund - Skräddarsången)

5 kommentarer:

Rebecka sa...

Vilken fin samling mönster på första bilden. Sånt gör mig helt glad.

(Och tack! Jag tycker också att septum är det enda vettiga i piercingväg. Lätt att plocka bort utan att det lämnar ärr också. Eller ja, ärr blir det säkert, men det märks ju inte.)

Lisa sa...

Oh, du lyckades fånga min sinnesstämning helt och hållet med blommiga tyger och progg. Det rosa med rött mönster på ser fantastiskt ut! Blir jättenyfiken på hur det kan se ut. Får ett proggsug varje vår och varje höst. Var tvungen att sätta på Jan Hammarlund nu. Fint att se kanten på ett pussel också!

Är svamlig. Behöver kaffe.
Lisa

Tall-Maja sa...

Åh vad fint! Fint fint fint.

Rebecca sa...

Gud vad mycket fint! Jag blir alldeles nipprig, dit måste jag ju åka! Tack för tipset du rara. Väckarklockan är magiskt fin (skriver upp på min mentala handlingslista).

Malin sa...

Åh Erikshjälpen i Vimmerby är himla fin! Man kommer alltid ut med något därifrån :)