2011/03/15

Vi passar ju så bra isär

gröna lund

När jag tänker på Stockholm så är det alltid kväll och kanske tidigt 60-tal. Folk har upptuperade frisyer, knälånga klänningar och hatt. Och de går på jazzklubb, röker cigaretter som de tänder med tändstickor. Om jag bodde i Stockholm skulle jag gå på jazzklubb varje kväll tänker jag.

Fast det gör jag ju inte. Även om vi kom på igår, att vi passar bäst att bo var för sig. För att vi är två själviska ensambarn som inte vill att den andra ska stå i vägen för våra liv när vi vill olika. För att vi aldrig hinner längta efter varandra när man varje dag måste diska, laga mat, gå och handla. Så i höst flyttar jag nog någonstans söderut och han österut. Fast ändå ihop. Som i sången: vi passar så bra isär.
(Tage Danielsson - Vi passar så bra isär)

3 kommentarer:

Candy sa...

Mycket fin bild. :) Jag skulle inte palla distansförhållande btw. :O starkt om du fixar det!

felicia sa...

Om ni känner så tycker jag ni gör rätt! Vart kommer du hamna i höst?

Precis så föreställer jag mig sthlm också, fast så är det ju inte. Typiskt.

Linnéa sa...

Sv: Den tavlan hade jag inte tänkt på tidigare, så bra gjort! :)
Åh, i sommar hoppas jag att jag bor i Sthlm och kan cykla ut på djurgården för att åka slänggunga i skymningen. Vore så fint!
Vart ska du flytta?