2011/03/30

Yours was the first face that I saw, I think I was blind before I met you





Jag läste någonstans att ensambarn flyttar till andra sidan jordklotet för att slippa allt ansvar, för att komma ifrån. Och jag tänker att jag inte vet vad som är jag och vad som är du, vad jag hade tyckt om saker utan dig. Och att jag borde ta reda på det. Vi gjorde personlighetstester där det stod att din och min personlighetstyp aldrig skulle passa ihop, att det var omöjligt. Men vad vet Jung. Han har aldrig sett hålan under ditt nyckelben som gjordes för mitt huvud, han har aldrig suttit på stenen i industriområdet och delat på en pommestallrik när vågorna har slagit upp på benen, han åkte aldrig högt uppe bland de röda kaliforniska bergen. Han kan inte höra från ett annat rum precis hur hungrig eller glad eller trött du är. Om han blundar vet han inte hur exakt varenda millimeter på din kropp känns. Han vet fan ingenting.

as I'm leaving, she wakes up and says
"I dreamed you were carried away on the crest of a wave baby, don't go away, come here"

(Bright Eyes - First day of my life)

9 kommentarer:

Rebecka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rebecka sa...

Så fint.
Fika i nästa vecka?

Rebecca sa...

I don't know where I am
I don't know where I've been
But I know where I want to go.

Så himla fint skrivet Hanna. åh.

minahistorier sa...

mycket fint skrivet. jag känner igen mycket.

den andra räven sa...

du är så bra, på ord och med kameran. mycket mycket bra!

blygvink sa...

du skriver så bra att jag sätter rödvinet i halsen lite grann. och så stämmer det ju med. precis allt du skriver. så klok

felicia sa...

Så otroligt fint. Hur långt har du kommit i flyttplanerna nu? Jag vill också fika!

hanna sa...

gud vad fina alla är. tack!

rebecka: såklart fika!
felicia: till sommarn flyttar vi hem igen och om hösten vet jag knappt ingenting, mer än att jag nog flyttar söderut. kom hem på fika du med :)

Unknown sa...

Beautiful photos!