2011/03/25

And Louise holds a handful of rain

olymbos, karpathos

Fina saker som folk har sökt på och sen kommit hit:

trumpeten smakar krossat porslin och döende blod

fickorna fulla med knark
från och med idag är ni befriade
målarens brev
blommorna sover i fönstret
i varje droppe är en ädelsten
kristina lugn somnade i tv
klockkjol
rumskullaeken
och över sängen får du springa lättfotad
pappersverket
fläkt käften ur led
en lycklig och inbillningsrik dikt om poeterna
främmande instrument
gammal sliten lägenhet
hur slutar pappan och havet
höghusfält
jumbo dumbo kulor
som ett mandelträd

Jag undrar om de blev besvikna.
(Bob Dylan - Visions of Johanna)

4 kommentarer:

Candy sa...

Jag gillar jumbo dumbo kulor, fickorna fulla med knark & i varje droppe är en ädelsten. ^^ Själv får jag mest riktigt sorgliga sökningar, alternativt folk som söker på något som har med sex att göra. Så inte jättespännande saker direkt. :P

Rebecca sa...

Vem skulle möjligtvis kunna bli besviken över att hitta en av galaxens finaste bloggar hörru?
Sökningarna är för övrigt fantastiska. Som en hel diktsamling!

Karla sa...

folk har sökt på massa saker och kommit in på min blogg med och jag har också undrat ifall de blivit besvikna!

Exempel:
flashback heroinist sedan 12 årsåldern, hur man pratar småländska, jag tycker om att den är rund, men inte att den är brun!!, don't you need somebody to love, vem fan är justin bieber, lösögonfrans utbildning.

Inte lika fina sökord som dina dock ^^

felicia sa...

Haha, men det var fina sökord tycker jag! Måste testa. Hur var det man gjorde nu igen?