2011/05/13

Början då hon drack billiga icecreamsodas på bårhusen i Newark

girl in the garden

through the window of my old school

Ikväll är jag gräsänka, för första gången sedan inflytten i december. Som jag har peppat! Nog för att jag gillar min karl, men att inte ha varit ensam hemma på fem månader tar ju kål på en. Men jag kommer inte riktigt på vad jag borde göra när jag har lägenheten för sig själv. Jag borde nog bjuda in hela huset på fest till morgonen eller dricka sliskiga drinkar och titta på porr. Jag bjöd in David att titta på Svenska hjärtan, så ohippt det kan bli ungefär (Svenska hjärtan alltså, inte David). Nu dricker jag folköl, tittar på Boogie Nights, äter röda vindruvor och lyssnar på Little Joy. Som jag inte kan förstå att jag har upptäckt först nu. Som låter som en blandning av Strokes, Devendra, Beirut och gamla tweeband från Rassle 2004. Insåg att i april tog jag bara två bilder på mig själv. En för att prova självutlösaren utan autofokus, en i reflektionen av fönstret till mysrummet på mitt gamla fritids. I morgon är min gräsänkedag över, jag borde verkligen utnyttja tiden bättre.
(Allen Ginsberg - Kaddish)

2 kommentarer:

blygvink sa...

skriver du din uppsats om låna dig rik? det är ju lite kul att vara delaktig i en sån stor marknadsföringskampanj. men om man jobbar på en liten filial så märks det inte så mycket, vi försöker med pins, kassar, affischer, ballonger och lite evenemang men få nappar. men desto roligare är det på stadsbibblan, där händer det grejer, förhoppningsvis får jag jobba mer där i sommar och till hösten. transibiriska är fortfarande inte inbokat, dåligt, men det är inbokat i mitt huvud. däremot tågresa till alnö en tripp till sala och slutligen en helg på tjörn är bokad och klar. jag kommer nog älska tjörn

Sofia sa...

Vad söt du är!