2011/05/16

Chiffong, sobel, otydlighet, sunt bondförstånd, logaritmer, raggiga kaliforniska berg

110516

Eftermiddagar när jag inte har något att göra brukar jag dricka kaffe, lyssna på Tankesmedjan eller P3 dokumentär och brodera något egenpåhittat halvfult mönster i korsstygn. Den här veckan kommer jag dock spendera alla dagar från klockan nio på morgonen till klockan tio på kvällen med att sitta på bibblan. Antingen med att skriva klart uppsatseländet eller med att jobba. Tur att typ världens gulligaste tjej jobbar i fiket och bjuder på kaffe och bullar när man är trött så man knappt kan formulera hela meningar.
(Anne Waldman - Musikträdgård)

6 kommentarer:

Rebecka sa...

Åhhhh. Finaste duken! Mer sånt åt folket. Länge leve systrar!

Lisa sa...

Hej. Vet du vad? Jag var tvungen att rita av mönstret till den knutna näven och brodera det till min bästa vän. Hoppas det var okej. Så fantastiskt fint du broderar! Jag åkte förresten förbi Ydre i helgen nar vi varit i Rimforsa. Är det där ni har stuga? Oh, känner mig så stalkig! Kramkram stalker-Lisa

Hanna sa...

åh, åh, åh, bästa broderimönstret!

Rebecca sa...

Men alltså åh, vad fint du broderar Hanna! Jag vill ha!

lovisa/polichinelle sa...

du du! jag skulle säga till nästa gång vi hade spelning och vet du? det har vi på fredag. på allkårsfestivalen på campus, du vet? hoppas du kommer. det vore jätteroligt! kramar.

hanna sa...

åh men finlisa (om du nu ser det här)! jag kunde ju ha skickat mönstret åt dig. jag ritade själv av det från sånger om kvinnors skivomslag. njae, stugan ligger i vimmerby men vi är i ydrefors några gånger om året. både mormor, morfar och mamma är därifrån. men vad fint ändå! och jag har inte alls glömt bort dig och ivar, fast jag är så dålig på att skriva. jag lovar att höra av mig på andra sidan uppsatsen! kram!