2011/05/29

Han måste lägga dom under ett påfågelmönstrat parasoll på playan i Costa del Sol

sheep

cherry blossoms

baby lambs

110529

Fina saker jag såg i april. Om förra veckan var rörig av uppsatstänk så har denna varit rörig av uppsatsfrigörelse. Fylld av öl och vin och mulet väder i tunna kläder och cigaretter och dans och för lite sömn och knappt aldrig hemma och halvsova framför gamla oc-avsnitt. Och inse att jag aldrig vill bli vuxen, vill ha studentdagar, studentboende, studentmat och studentproblem resten av livet. Nu är det någon vecka kvar till jag skulle kunna kalla mig utbildad bibliotekarie. Tur att jag skjuter lite till på vuxenlivet.
(Kristina Lugn)

6 kommentarer:

Sofia sa...

Okej, lammen, jag dog sötadjurbarnsdöden.

Hanna sa...

åh, vilka underbara bilder. och två tummar upp för ditt soon-to-be yrke :)

Beatrix sa...

åååh lamm! så gulliga. <3

malin/lokalresan sa...

Nämen ååhhh, lammen! Lycka till med jobbet sen, arbetslivet är nog inte så farligt som det verkar (hoppas jag).

felicia sa...

Jag förstår dig samtidigt som det måste vara skönt att ha en examen. Det känns så sjukt långt bort för mig, kanske är det därför jag trånar efter den? Aldrig kan man vara nöjd...

anna. sa...

lamm <3 verkligen världens finaste!