2011/07/16

En huggorm överkörd av ett hjul eller drabbad av vandrarens stenkast

ydrehammar



Häromdagen på någon station satt jag bredvid några killar i tjugoårsåldern som sa "fan vad mycket pengar vi brände igår kväll, jag måste ha gjort av med minst 1500 spänn". Då kokade jag lite och tänkte att Fredrik och Anders, i frihetens namn: fan vad fint att vi får extra pengar i plånboken att supa upp istället för att lägga pengarna på typ psykvården dit vi måste söka oss när vi har köpt studsmattor, mobilsmycken och stringhyllor till förbannelse och allting bara känns tomt.

När jag inte kokar över far jag runt halva södra Sverige, ser måsar som sväljer levande ålar i Malmö, dricker vin på balkongen med fint folk i Lund, äter smörrebröd i Köpenhamn, äter körsbär och grillat på Kattrumpan, doppar fötterna i havet på Öland, dricker för mycket i Växjö och plockar blåklint med morsan. Ungefär så. Saker som gör att man varken har tid att fota eller skriva blogginlägg. Eller tänka efter för den delen. Som om jag någonsin brukar tänka efter.
(Vergilius - Aeneiden)

1 kommentar:

Magda sa...

Pengarna delas inte ut rättvist om man säger så. Jag tror att en ensamstående föräldrar hade mått gott av 1500kr extra. Usch. Fina bilder dock.