2011/07/04

Fånga in mina hästar, bind dem i din lugna trädgård

unmade bed
Varje natt drömmer jag att jag är arg på någon, skäller ut någon, säger någon sorts sanning. Jag undrar vad det betyder. Jag hittade min gamla livejournal från en deppig tid i mitt liv och tänker att jag vill säga till 20-års-Hanna att se, det blev ju bättre. Ändå, trots allt. I morgon påbörjar jag en sex-dagars Skåneturné som börjar i Hässleholm och slutar i Lund. Jag hoppas på: att lära mig hur min telefon fungerar, att se det berömda Brostorp, att kunna plocka i ordning allting på mitt nya rum, att sitta i kvällssolen på min nya balkong och spela vinylskivor inifrån rummet, att vara vaken hela nätterna med världens finaste brudar till tonerna av vår gemensamma back-in-the-days-playlist, att kunna bada i havet, att traska omkring i Malmö och Köpenhamn och att ha det sjukt fint överlag. Vi ses, Kalmar.
(Maria Wine)

4 kommentarer:

Maria sa...

men tack så hemskt mycket, det värmer mer än du kan tro :)

Magda sa...

Men hallå gillar du Another sunny day?! Det känns precis som du skrev att de är helt bortglömda, känns som att all twee är bortglömd. Och tack för att du gillar bloggen. Jag gillar din med måste jag säga..skriva. Älskar dessutom Pappan och havet, så vacker.

felicia sa...

åh, jag är inne i en period där jag känner någon slags jobbig likgiltighet. som om inget spelar någon roll för att det egentligen spelar för stor roll. ångest. ha det så kul i skåne nu!

Beatrix sa...

drömmar kan vara konstiga ibland.. hoppas du får en toppenbra resa.