2011/09/15

I laid on back, listening to the waves, humming a song that you never knew

cats on hydra

frappé

hydra

Två texter har jag tänkt på hela veckan:

Efter en dag på stranden sitter du på din balkong och dricker ouzo ur ett repigt duralexglas, äter klyftor av de söta tomaterna, lyssnar på färjornas sirener och fåglarnas kvitter och njuter av bouganvilleasnårens lila prakt mot de vita stenväggarna.

och

you will go to Mykonos
with a vision of a gentle coast
and a sun to maybe dissipate
shadows of the mess you made

Mykonos, Poros, Syros och Aten kommer göra gott för alla mina sinnen. Plan: äta ordentligt, sova ordentligt, att ha enbart nyttig luft i lungorna och sol i ögonen. Idag hittade jag en kastanj på marken. Den var stor och blank och ensam. Inte en platt liten tvillingkastanj som den jag la i fickan för fem år sedan.
(Ola Podrida - Day at the beach)

3 kommentarer:

Candy sa...

Ser fullkomligt underbart ut!

Rebecka sa...

Ha det finast i Grekland! När du kommer hem ska jag bjuda dig på äppelkaka bakad på pallade äpplen.

Patrik Petersson sa...

Så fint =D