2011/09/12

Ghost World



























































































































































































Världens bästa film heter Ghost world och är utmärkt att se på när man inte kan sova. Eller om man (som när jag såg den första gången) är fjorton år och bor hos föräldrar, ligger på sin säng och längtar bort, tycker att alla människor är dumma i huvudet och är övertygad om att det alltid kommer kännas så. Jag köpte Ghost World på vhs(!), satte in den i videon, tittade, tyckte den var hur bra som helst, spolade tillbaka videon och tittade igen. Upprepade kanske fyrtionio gånger. Tills jag kunde alla ord, all bakgrundsmusik, alla kläder, alla scener. Och den är fortfarande min bästa film.

5 kommentarer:

Hanna sa...

åh, ghost world <3 jag har läst serien, men jag borde verkligen se filmen också.

sandra sa...

känner igen det där med att tycka att allt är tragisk och att ingen kan förstår hur man känner, haha.

Magda sa...

Jag är sämst i hela världen på att se på film, jag ser bara på samma om och om igen. Måste tvinga mig att se denna. Jag har velat det i flera år nu.

Jeanette sa...

Det bästa med filmen är att alla ser ut som seriefigurer:)

*MARINA* sa...

Äger