2011/09/10

When you stole the car and drove towards Mexico

poros window

greek cemetary

cat with green eyes

Jag peppar mig själv till att bli min egen bästa vän, att hänga med mig själv går bättre ju mer jag försöker, snart gillar jag kanske att vara ensam. Fast aldrig mer vill jag bo i en ensam lägenhet. Efter att ha bott ensam, med föräldrar, med kärlek, med obekant och med kompis är det sista helt klart bäst. Jag lär mig saker, senaste projektet är att lära mig att sova minst fem timmar per natt samt att komma ihåg att äta minst ett lagat mål mat om dagen. Det var en bra vecka med två besök på kanske världens trevligaste nation, dans till indie-hits, tjugofemkronors öl och att komma hem när det ljusnar. Kombinationen med att alla andra dagar stanna uppe för länge och hänga med Conor Oberst eller Seth Cohen, gjorde dock att min kropp skrek av trötthet idag och jag stannade hemma med lite white trash-tv och chips & dip. Mycket välbehövligt och mitt eget sällskap är faktiskt helt okej trevligt. Jag lär mig.
(Bright Eyes - Poison Oak)

6 kommentarer:

Sofia sa...

Bästa Hanna Sofia. Jag är trött på min blogg och att vara en del av blogosfären, och har därför låst min blogg för alla som inte är inbjudna (tillfälligt eller för evigt har jag inte bestämt mig för än). Men eftersom jag verkligen känner att dig vill jag ha kontakt med så vill jag gärna bjuda in dig, och behöver således din mailadress! Skicka ett hej eller vad som helst, om du vill, hit: snaskebask@gmail.com

Sofia sa...

P.s Jag såg Dan Berglund uppträda idag med en ensam gitarr, och efteråt tryckte jag hans näve. Det var fint.

Rebecka sa...

Hanna, Hanna. Du är så bra. (Och jag vet inte om jag nog påpekat hur grym du är på att fota.)

sandra sa...

fin blogg!

christoffer sa...

haha åh, ja nu när du säger det så!
och tusen tack, gånger 2!

felicia sa...

Jag är med dig syster. Du råkar inte ha vägarna förbi göteborg snart? Den där fikan känns fortfarande lockande.