2011/10/07

Holy the bop apocalypse! Holy the jazzbands marijuana hipsters peace & junk & drums!

little venice, alefkandra, mykonos

pelican

little venice, alefkandra, mykonos

greek chapel, mykonos

Saker jag gör nu som jag inte gjorde för några månader sedan:

- har två sambor, Andy & Sandy som jag hädanefter tänker kalla dem. Det är fint att komma hem till en lägenhet full av ljud, disk som inte är min, ett nästan alltid fullt kylskåp, en tjoandes och sjungandes Sandy som har energi från spinningen, fåniga låtar, alltid någon att prata med, människor som läser högt ur tidningen.
- sover för lite. Istället för att sova på natten: bra musik, för många fina tumblr-inlägg, tv-serier som Six Feet Under och Parks and Recreation. Istället för att sova på morgonen: ljus i ögonen, hunger (eftersom jag har lagt mig till med den dåliga ovanan att ofta glömma bort att äta), slammer från köket som lockar.
- uppskattar nationer. Åtminstone Blekingskas. Spenderar 2 x 45 minuter två-tre dagar i veckan med att promenera fram och tillbaka för att gå upp för trappan och dricka öl/gin-drinkar/milkshakes där.
- rullar egna cigaretter. Även om jag föredrar att inte.
- försöker lyssna enbart på musik som inte får mig att tänka på sommar, Öland, kärlek eller tidigare liv.
- vaknar på natten och fryser på ryggen. Jag önskar att jag kunde anställa någon som kunde ligga tätt bakom mig och sova. Ålder och kön spelar ingen roll, bara jag slipper vara så kall på ryggen.
- läser nästan ingenting. Jag tar mig sakta igenom Maken, men oftast inte.
- inser att jag tycker om folk. Nästan alla människor. Ler lite mot trötta mammor, asiatiska utbytesstudenter, gamla gubbar och skäggiga män istället för att blänga på dem och sedan titta iväg.
- inser att jag tycker om att cykla. Som jag förut alltid har hatat, förutom på somriga landsvägar. Extra fint är att cykla nedför med White Blank Page i lurarna, att trampa extra fort när de vrål-sjunger "a swelling rage".
- längtar efter saker och folk. Både sådant jag får längta efter och sådant jag inte borde. Sådant som har hänt och sådant som kanske ska hända.
(Allen Ginsberg - Footnote to Howl)

2 kommentarer:

Kjersti Dahle sa...

jeg og.

lengter. etter ting jeg ikke burde. ting jeg burde. lengte etter.

fin pelikan.

Magda sa...

Jag tycker mest att kastanjerna ligger så himla bra i handen. Som en sån stressboll typ.