2011/10/17

My mom, she brushes her hair and my dad starts growing Bob Dylan's beard

hotel mirror

ano syros

Planen för våren var att läsa en vuxen kurs med marknadsföring, projektledning och juridik. Nyttigt för arbetslivet och en bra ursäkt till varför jag inte tar ut min examen och börjar söka jobb. Jag glömde titta mer på kursen tills kvällen innan sista ansökningsdag. Jag öppnade länken, såg orden "uppsats" och "projektarbete", stängde ner länken igen. Tittade igenom kurser i tio minuter, valde genusvetenskap, skickade in. Jag kan bli vuxen senare.
(Jenny Lewis - The charging sky)

6 kommentarer:

Rebecka sa...

Bra val. Hejar på dig alla dagar!

Sanna sa...

Så fin, den andra bilden!

Malin sa...

jag ville inte heller bli vuxen. valde typ samma som du och linnea hoppade av i kalmar..fast inte riktigt samma och i stockholm.. Jag härmar INTE

ismael sa...

Åh. Jag bara älskar ditt bloggnamn. Var bara tvungen att säga det där.

blygvink sa...

bra gjort!!! jag lusläser i boken "Ottar och kärleken" helt underbar. och full av genus på 1900-talets början

Magda sa...

Klart du ska läsa genus! Jag började min sociologikurs direkt efter gymnasiet och kände mig för ung och dum men det har gått bra hitills. p.s, field mice-tröjan hittade jag på någon obskyr webbshop. Minns tyvärr inte adressen :(