2012/01/22

I hold your big fat heart in my hands

the window

the forest

Jag glömde direkt att mitt nyårslöfte var att inte känna efter. Jag skulle ju tänka rationellt och inte vara ett mähä som inte kan sova för att huvudet tänker på annat och inte haspla ur mig saker utan impulskontroll. Jag börjar nu. Försöker bli bästa kompis och kär i mig själv. Undrar om man kan åka på kärlekssemester med sig själv. I så fall hyr jag en bil och sover i den och kör från skogarna i Oregon till havet vid Big Sur. Med en hund som sällskap ifall jag fortsätter vara sämst på att umgås med mig själv. Det vore fint.
(Anthony & The Johnsons - Divine)

7 kommentarer:

lisa sa...

Gud vad jag tycker om dina bilder. Kram stalker-Lisa

Tall-Maja sa...

Vad fin du är.

maria sa...

Tänker att det är ett svårt nyårslöfte att hålla. Fast jag tror på tiden och tappra försök. Då kommer man vidare till slut. /Maria

Lisa sa...

så himla fint.

pappan och havet sa...

stalker-lisa: åh vad jag skäms för att jag inte har hört av mig på evigheter! snart kommer mail.

och tall-maja: kom tillbaka till bloggvärlden! jag saknar dig.

tack fina ni andra.

aliciasivert.se sa...

Din bloggtitel är världens bästa bok och trots att vi inte känner varandra och jag ramlade in här av en slump när jag bläddrade genom gamla bokmärken så blir jag så varm av allt du representerar.

Jag hoppas livet blir snällare mot dig i vår och att du snart får tillfälle att vråla ut istället för att hålla inne. För det säger tanterna på min sömnadskurs är det enda riktiga och dem måste man lyssna på för de vet.
Förresten har nog känslomänniskor och misor det bra mycket intressantare än såna som alltid ligger på en jämn nivå.

(Jag tycker också om skäggiga män. Säg till om du behöver en vän någon gång.)

katarina sa...

jag skulle fanimej också behöva en kärlekssemester med mig själv.

och så vill jag säga att den är himla fin. din blogg. tror jag stannar ett tag här.