2012/01/09

Med käften full av geléhallon och väntar och bara råmar litegrann

vickleby

alunbruket

Inser att det här stället börjar likna en turistkatalog för Öland men å andra sidan tänkte jag att 2012 skulle bli året då jag inte längre brydde mig om vad någon annan tänkte om saker jag gör. Förra året var ett konstigt år. Jag hann flytta tre gånger, fara fram och tillbaka både fysiskt och mentalt. Känna ungefär alla känslor jag visste existerade. Bli kär i minsta komplimang, gå under av minsta vassa ord. Så egentligen borde kanske 2012 bli det året då jag bara låter saker hända utan att känna efter. Jag tänker dränka alla jobbiga känslor i ett hav av pepphet så får allting lösa sig av sig självt.
(Kristina Lugn)

6 kommentarer:

Vicky sa...

ungefär samma här. lycka till och 2012-pepp till dig!

lovisa/polichinelle sa...

2011 verkar ha varit ett knepigt år för väldigt många, jag känner igen mig i vad du skriver. Men jag tycker bilderna är fantastiska, särskilt den övre.

blygvink sa...

tur att årfanskapet är över. nu blickar vi framåt! och jag klagar inte över ölandsbilder inte. bara kör

Rebecca sa...

Vi gillar Ölandsbilder. Så äre bara! och jag gillar dig!
och hemskt sugen på geléhallon blev jag. Det är nog 16 år sedan jag åt det sist. Jäkla gelatin.

Anonym sa...

I dont understand swedish at all,but the pictures are so beautiful!

felicia sa...

Nej 2011 var ingen höjdare. Känslomässig berg-och-dalbana, jag önskar vi kunde få prata om det någon dag.Men nu tror jag i alla fall det sakta går uppåt! Det måste det.