2012/03/19

Dock döljer han en räv bakom varje öra, i nosen, i naveln

grape hyacinth

hanna

asleep

När jag egentligen borde skriva om könsroller och sexualitet i dokusåpor fotar jag allt som finns i mitt rum. Äter kalops, löser korsord, går in för små skor. Struntar i vad det nu var som kändes jobbigt, tänker inte ens försöka minnas. Knappt någonting kan ju vara jobbigt när man vaknar på natten och koltrasten sjunger utanför fönstret och man somnar om under ett lite för varmt täcke. Eller när man kan köpa en bunt påskliljor för tolv kronor eller när havet snart blir varmt och man nog kan åka bussen dit.
(Sonja Åkesson - Tio små hundar)

3 kommentarer:

marie sa...

Tänker samma som du. Fint formulerat!

Tall-Maja sa...

Det gyllne sängsolbadet. Vad underbart. Och så är du så jävla söt.

p.s jag HAR tankar på comeback.

blygvink sa...

åååååååh! den lyckan av att läsa din kommentar som värmde mer än den stickade västen jag hade på mig innan idag - den är obeskrivlig. du är min bästa blogg/författarinna/poet/kreatör/proggtjej. etc!