2012/03/30

Och bräkte som en förståndshandikappad kanariefågel

skanör

crossword

kanelbulle

Den här veckan är ungefär bäst. Knopparna på träden spricker när som helst, jag köpte en balkonglåda och satte påskliljor i den, vi spontanbokade biljetter till vad som verkar vara kanske den finaste festivalen i Göteborgs skärgård, man kan sova med balkongdörren på glänt, om man fryser kan man värma sig på någon annan, jag fick se havet och stranden i Skanör, jag hörde en fiskmås utanför fönstret, satt i en park och drack folköl och det var vår, man kan plugga på balkongen, vi gick promenader i solen, det är fina hundar överallt, vi räddade en katt som satt fast i trappuppgången, man kan vara glad nästan jämt, behöver inte sitta och fånsnyfta på ett tåg med Annika Norlin i öronen för man skulle lyssna in sig, bara välja ut de bästa låtarna, upptäcka att man tycker om alla, lyssna en gång till, upptäcka att man tycker om alla hur mycket som helst. Jag önskar att allting var som nu, alltid. Att jag bor i det här rummet med den här balkongen och de här människorna, alltid.
(Kristina Lugn)

1 kommentar:

blygvink sa...

det spritter i mitt hjärta när jag läser detta. du verkar lycklig, det gör mig så glad. jag lyssnar på surfpunk och läser murakamis senaste. och vill också på den där förbenade skärgårdsfestivalen. men jag har bokat upp mig på annat håll. förhoppningsvis går det åt helvete med det - i så fall ses vi där!