2012/04/09

Sprucken fotbollskorv med senap och en kall dricka

bläsinge

shoes

Jag skulle egentligen åka hem från pizza och film men gjorde en u-sväng med bilen, höjde den dåliga housemusiken, ökade farten så mycket jag vågade och körde över Ölandsbron. Jag har inte varit på Öland sedan i somras, de sista dagarna i augusti när saker var jobbiga och allting höll på att ta slut. Körde fort och sammanbitet tills jag korsade ön och såg havet, det riktiga havet på östra sidan. Jag blir alltid helt till mig när jag ser havet, får fjädrar i magen och måste le. Hamnen var tom och på stranden syntes ingen och det blåste så att fingrarna sved. Jag tänkte fem tankar. Jag klarar mig själv nu. Om allting skiter sig köper jag ett hus och stannar här för alltid, men så ska man ju inte tänka. Vad svårt det är att hålla tillbaka saker man tycker om mer än man borde visa. Om två dagar fyller jag tjugofyra år. Nu åker jag hem till Lund. Sedan satte jag mig i bilen och körde tillbaka.
(Bengt Cidden Andersson - Premiärmatchen)

Inga kommentarer: