2011/01/23

America I used to be a communist when I was a kid, I'm not sorry

window light

Tack för utflyktstips. Ingen dag går utan att jag tänker på långa vägar, en trött bilradio, saltstänk i håret, fukt i knävecken. Drar fingarna längs statgränserna: Oregon, Nevada, Arizona, suckar över den eviga längtan och den tomma plånboken. Blänger på femhundrabitarspusslet, en tom ram jag inte orkar fylla i. Dricker iste, försöker ta fram franska fraser från långt bak i huvudet, skickar efter hundra flickrfoton att sätta upp på väggen, förstorar Townes Van Zandt, Hunter S Thompson och den snyggaste filmscenen. Hör talgoxar genom franska balkongen. Om man hyr en bil och bor där, på en parkeringsficka med utsikt över Stilla havet.
(Allen Ginsberg - America)

4 kommentarer:

Lisa sa...

åh vad fint!

lovisa/polichinelle sa...

iste, oj det var länge sedan! tack för glasögontycket! mitt tips är att spana in favoptic.se, där har jag köpt alla glasögon i inlägget förutom de allra första. behöver man inte något extra (så som extra slipning om man har syn som två läskbottnar... undertecknad inkluderad) så kostar bågar och glas ofta bara 395:- så man kommer billigt undan! det är nog mitt bästa tips.

blygvink sa...

"hörde talgoxar genom franska balkongen" det var en fin mening. det var allt jag hade att säga. hoppas du har det bra trots allt.

Sofia sa...

Townes Van Zandt är bra han, särskilt här där hans sång får hans gamle granne Uncle Seymour att gråta, jag grät också första gången jag såg det: http://www.youtube.com/watch?v=xTGKzWDakK8&feature=player_embedded